.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهار دوستان خزان دشمنان
رسول سنايى راد

بى ترديد فصل انتخابات در كشور ما فصل افسردگى و خودكشى مخالفان سرافرازى ملت شريف ما و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامى است كه قبل از برگزارى انتخابات هر چه در توان دارند براى كاهش مشاركت مردم در انتخابات به ميدان مى آورند و گاه براى رسيدن به اين هدف مجبور به نمايش بخش پنهانى چهره خويش، يعنى خشونت و توهين عليه ملت نيز مى شوند كه اهانت مجريان فرستنده هاى ماهواره اى ضد انقلاب و بمب گذارى گروهك ها در آستانه برگزارى انتخابات اخير، مصداق چنين نمايش پرهزينه و افتضاح آور آنان است. اما عليرغم اين مردم ما با برخوردارى از شعور بالا و بلوغ سياسى لازم جواب متين و پيام معنادار خويش را در پاى صندوق هاى انتخابات به آنان مى دهند كه همواره شگفتى ساز و اعجاب آفرين بوده است. همانگونه كه در انتخابات ۲۴ آذر نيز اينگونه گرديد و از عصر روز جمعه انتخابات، كه خبر ازدحام مردم براى رأى و كمبود تعرفه ها تكرار مى شد، قابل پيش بينى بود كه ميزان مشاركت مردم بيش از تصور قبلى است. حماسه آفرينى مردم تكرار شد و مشاركت مردم برخلاف تبليغات ضد انقلاب و جنگ  روانى و تبليغى دشمنان بيش از ۶۵% واجدين شرايط رأى بود كه در مقايسه با مشاركت ۳۰ تا ۴۰ درصدى رأى دهندگان در كشورهاى مدعى دمكراسى از قبيل آنچه در انتخابات ميان دوره اى امريكا اتفاق افتاد، معنى دار به نظر مى رسد. اقدامى كه حامل چندين پيام است كه عبارتند از:
۱-مردمسالارى دينى در كشور عزيز ما نهادينه شده است و زمانى كه مردمسالارى در پيوند با ديانت، سازوكارى براى شركت در سرنوشت سياسى و حكومتى تلقى مى شود، با تركيب حق و تكليف انگيزه قوى ترى براى مشاركت و حضور سياسى را فراهم مى آورد كه نشانگر كار آمدى بالاتر مردمسالارى دينى نسبت به مردمسالارى محض و سكولار است.
۲- مردمسالارى نهادينه شده در كشورمان، بخشى جدايى ناپذير از هويت سياسى و دينى نظام جمهورى اسلامى است كه تمامى جريانات معتقد به نظام، اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به پاسداشت و رعايت آن اهتمام مى ورزند و فراتر از نگاه ابزارى موجود در شعارهاى دمكراسى و اصلاح طلبى امريكايى به آن اعتقاد دارند.
۳- همانگونه كه ناظران سياسى و حتى بيگانگان دريافته اند، ملت مسلمان و انقلابى ما در برابر فشار و فتنه بيگانگان متحدتر و منسجم تر شده و با استقبال چشمگير از انتخابات به عنوان عرصه مانور اقتدار ملى بر موضع ايستادگى خويش در برابر فشار بيگانگان نسبت به پرونده هسته اى اصرار ورزيده و هيچگاه حاضر به عقب نشينى نخواهد بود.
۴-مشاركت گسترده و بالاى مردم در انتخابات تجميع شده اى كه در دو سطح كاملاً بومى و محلى (انتخابات شوراها) و كاملاً ملى و فراجناحى و فرا قومى (انتخابات مجلس خبرگان) صورت گرفت، حاكى از مقبوليت و مشروعيت نظام اسلامى نزد رأى دهندگان بوده و اعتقاد مردم را به جمهورى اسلامى و استحكام آن مى رساند. بنابر اين نتيجه انتخابات هر چه كه باشد، حضور پرشور و گسترده مردم در پاى صندوق ها كه به طور اعجاب آميز و شگفتى آفرينى صورت گرفت، نتيجه تدابير رهبرى نظام و همراهى همه جناح ها و گروه هاى معتقد به نظام بود كه با فراهم كردن زمينه رقابت حداكثرى آرام، سالم و پرشور، ميدان حضور مردم را فراهم ساختند و مردم وفادار و نجيب نيز با درك شرايط حساس و سرنوشت ساز، تعهد و مشاركت خويش را در رفتار سياسى يعنى رأى خويش به نمايش گذاشتند.
حال بايستى هم بيگانگان و مخالفان نظام اسلامى و ملت سرافراز ايران اين پيام را درك كرده و به بلوغ سياسى و عظمت اين مردم در پيگيرى خواسته هاى مردم و نظام گردن گذارند و هم انتخاب شدگان به پاس قدرشناسى از چنين مردم هوشمند و بانجابتى، كمر خدمت صادقانه بسته و فرصت به دست آمده را براى اثبات قدرشناسى، غنيمت بشمارند. چرا كه فرصت ها چون ابر بهارى زودگذر است و اين عناوين و مسووليت هاى اعتبارى رفتنى است و آنچه مى ماند اين است كه شما براى اداى حق اين امانت واگذار شده چه كرده ايد؟ قطعاً رأى مردم ومشاركت بالاى آنان كه به افسردگى دشمنان مى انجامد، نشاط و شور دوستداران مردم و نظام را به دنبال دارد و اينك بهار شور و خدمت فرا رسيده است، بياييد از اين فرصت بهارى به خوبى استفاده كنيد و از هيچ مانعى حتى مخالفت ها و دشمنى هاى بزرگ نهراسيد، چرا كه پشتوانه بزرگى چون ملت خداجو را به عنوان بهترين حامى پشت سرداريد، حاميانى كه نشان داده اند به اصل نظام وفادارند، اما با هيچ جناح و حزبى پيمان اخوت دائمى نبسته اند و ملاك انتخاب ميزان صداقت، تعهد، خدمت، ديانت و كارآمدى افراد است و نتايج احتمالى نيز مى تواند اثبات كند كه زمان اثر بخش بودن برخورد سياسى با مردم و سياست بازى سپرى شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.